Retro Ferrari zaprojektowane przez Ares Design

Retro Ferrari zaprojektowane przez Ares Design
Ares Design

Projekt „Pony” nie jest jedynie wyśnionym konceptem. To inspirowany modelem 412 i zbudowany na bazie GTC4Lusso samochód, który ujrzy drogi publiczne. Oczywiście w limitowanej serii.


Ares Design zdobył ostatnimi czasy sporo uznania i rozgłosu dzięki projektowi Panther. Niesamowity supersamochód, bazujący na Lamborghini Huracan, zyskał bardzo charakterystyczny wygląd pachnący latami 80. Inspiracją twórców była jedna z perełek tych czasów — De Tomaso Pantera. Włoskie studio projektowe, miłujące się stylem najlepszego okresu dla motoryzacji, po raz kolejny podbija serca, cofając nas w czasie – i to w jakim stylu…

Karoseria typu Shooting Brake została zamieniona na klasyczną „trzy-pudełkową” bryłę o idealnych proporcjach przodu do tyłu. Kurde faja, ile jeszcze aut o ociężałym tyle żuka wyprodukują współcześni producenci, by zrozumieć, że trzeba się cofnąć i powrócić do dobrego designu?!

Smukłość i elegancja auta jest podkreślona uwidocznionymi liniami horyzontalnymi, a przód oraz tył zakończono ostrymi cięciami karoserii, co dodało nieco pazura. Sportowy charakter został również podkreślony przez tylne światła typowe dla Ferrari, motylkowy wydech wychodzący z karbonowego dyfuzora oraz uwaga — chowane reflektory przednie, które niestety wyszły z użycia w przemyśle motoryzacyjnym.

Ares Design

W Ferrari 412 użyto 4.9 litrowego silnika V12 Colombo o mocy 335 koni mechanicznych. Projekt „Pony” odziedziczył jednostkę napędową po GTC4Lusso — wolnossące V12 o mocy 680 km i pojemności 6.3 litra. Oryginał osiąga setkę w 3.4 sekundy, więc jestem ciekaw, jaki wynik osiągnie auto Aresa, zważając na fakt, że firma lubi obniżać wagę samochodów, nad którymi pracuje, używając lżejszych materiałów. 

Wnętrze otrzymało liczne kanty charakterystyczne dla lat 80., a demonstracyjny model został wykończony skórami w brązie i czerni, które podkreślono kontrastującymi szwami o białym kolorze. Całość wypadła bardzo elegancko, choć moim zdaniem przednie nawiewy kokpitu wyszły aż zbyt topornie i przypominają tanie, plastikowe wzornictwo.

Ares Design

Ferrari 412 wyprodukowano w 576 egzemplarzach i Kucyk raczej tej liczby nie przekroczy. Wiadome jest za to, że cena na rynku europejskim wyniesie około 650 tysięcy funtów, co stanowi dwukrotną wartość modelu GTC4Lusso, na którym bazuje. Taka suma wydaje się mocno od czapy, lecz na miejscu multimilionera poważnie zastanowiłbym się nad zakupem, choćby z takiej przyczyny, że jego wartość prędko poszybuje w górę.

Ares Design

Działając w zgodzie z rozporządzeniem RODO prosimy o zapoznanie się z Polityką prywatności serwisu.
Kontynuując przeglądanie strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies. Aby dowiedzieć się więcej zapoznaj się z naszą Polityką plików cookies.